Thông báo Lịch họp Hội đồng đánh giá luận án cấp ĐHQGHN của nghiên cứu sinh Nguyễn Thị Hồng Hạnh Bộ môn Tiếng Anh khóa QH2017 đợt 2
Trường Đại học Ngoại ngữ – ĐHQGHN xin trân trọng thông báo thông báo Lịch họp Hội đồng đánh giá luận án cấp Đại học Quốc gia Hà Nội của nghiên cứu sinh Nguyễn Thị Hồng Hạnh chuyên ngành Lí luận và phương pháp dạy học Bộ môn Tiếng Anh khóa QH2017 đợt 2, cụ thể:
Tên đề tài luận án: An investigation into EFL teachers’ Professional Learning Communities at economics universities in Vietnam (Nghiên cứu cộng đồng học tập phát triển chuyên môn của giảng viên tiếng Anh ở một số trường đại học kinh tế tại Việt Nam)
Chuyên ngành: Lí luận và phương pháp dạy học Bộ môn Tiếng Anh
Mã số: 9140231.01
Cán bộ Hướng dẫn 1: PGS. TS. Nguyễn Văn Trào
Cán bộ Hướng dẫn 2: TS. Huỳnh Anh Tuấn
Thời gian: 08h00, thứ Ba ngày 14 tháng 06 năm 2022
Địa điểm: Phòng Bảo vệ luận văn – luận án, Phòng 101 – Nhà A3, Trường Đại học Ngoại ngữ – ĐHQGHN
Tóm tắt luận án bằng tiếng Việt, xin xem tại đây!
Tóm tắt luận án bằng tiếng Anh, xin xem tại đây!
THÔNG TIN LUẬN ÁN TIẾN SĨ
- Họ và tên nghiên cứu sinh: NGUYỄN THỊ HỒNG HẠNH
- Giới tính: Nữ
- Ngày sinh: 20/10/1977
- Nơi sinh: Thành phố Thái Bình- Tỉnh Thái Bình
- 5.Quyết định công nhận nghiên cứu sinh số: 2469/QĐ-ĐHNN, ngày 08 tháng 12 năm 2017 của Hiệu trưởng Trường Đại học Ngoại ngữ- ĐHQGHN.
- Các thay đổi trong quá trình đào tạo: Gia hạn học tập 24 tháng theo QĐ số 2096/QĐ-ĐHNN, ngày 05/11/2020.
- Tên đề tài luận án: Nghiên cứu cộng đồng phát triển chuyên môn của giảng viên tiếng Anh ở một số trường đại học kinh tế tại Việt Nam.
- Chuyên ngành: Lý luận & PP DH BM Tiếng Anh
- Mã số: 9140231.01
- Cán bộ HD 1: PGS. TS. Nguyễn Văn Trào Cán bộ HD 2: TS. Huỳnh Anh Tuấn
- Tóm tắt các kết quả mới của luận án: Cộng đồng học tập phát triển chuyên môn (PLC) trong luận án này được hiểu là một cộng đồng cho cán bộ giảng viên cùng nhau làm việc, học hỏi, thực hành, hợp tác, chia sẻ ý tưởng, kiến thức, kinh nghiệm, cùng sáng tạo, nghiên cứu ứng dụng để nâng cao trình độ, chất lượng giảng dạy, từ đó nâng cao chất lượng học tập của sinh viên, góp phần tạo sự phát triển ổn định bền vững của tổ chức giáo dục có cộng đồng đó. PLC được ứng dụng hiệu quả trên thế giới trong thực hành giảng dạy và phát triển chuyên môn (Hord,1997; Hord & Hirsh, 2008; Li & Hudson, 2011; East, 2015; Robert, 2017), nhưng chưa được nghiên cứu cho giảng viên tiếng Anh kinh tế ở Việt Nam (EETs).
- Khả năng ứng dụng thực tiễn: việc nghiên cứu đồng thời cả lý luận, thực tiễn, phát triển các giải pháp và mô hình ứng dụng PLC, kết quả luận án có thể vận dụng để đánh giá, triển khai PLC ở VEUs, nghiên cứu chuyên môn, giải pháp thực hiện, đánh giá chất lượng PLC, vì PLC là một giải pháp quan trọng về học và thực hành, phát triển nghề nghiệp nhờ kết hợp học tập cộng đồng với tự học, tích lũy và chia sẻ của EETs.
- Hướng nghiên cứu tiếp theo: tiếp tục nghiên cứu về PLC ở bậc đại học, nghiên cứu đào tạo phát triển cho đội ngũ EETs cả về ngoại ngữ chuyên ngành, kinh tế, quản lý kinh tế, thực hành giảng dạy đáp ứng yêu cầu của VEUs trong hội nhập kinh tế quốc tế. Nghiên cứu tiếp về các yếu tố chuyên môn PLC như xác định tầm nhìn, tạo dựng và duy trì hoạt động lãnh đạo nhóm, học tập, thực hành, xây dựng mối quan hệ. Tiếp tục nghiên cứu, viết tài liệu về PLC để ứng dụng thực tiễn, phục vụ đào tạo phát triển, ở môi trường tự chủ, nghiên cứu tiếp về tổ chức thực hiện, quản lý chất lượng PLC, ứng dụng trực tuyến (online), mở rộng cho các chuyên ngành phù hợp khác.
- Các công trình đã công bố có liên quan đến luận án:
Ngày 05 tháng 05 năm 2022
Nghiên cứu sinh
Nguyễn Thị Hồng Hạnh
INFORMATION ON DOCTORAL THESIS
- PhD Candidate’s Full name: NGUYỄN THỊ HỒNG HẠNH
- Gender: Female
- DOB: 20/10/1977
- Place of Birth: Thai Binh
- Admission decision number: 2469/QĐ-ĐHNN on 08/12/2017
- Changes in academic process: 24-month extention 2096/QĐ-ĐHNN on 05/11/2020
- Official thesis title: An investigation into EFL teachers’ Professional Learning Communities at economics universities in Vietnam
- Major: English Language Teaching Methodology
- Code: 9140231.01
- Supervisor 1: Assoc.Pro.Dr. Nguyễn Văn Trào Supervisor 2: Dr. Huỳnh Anh Tuấn
- Summary of the new findings of the thesis: This research refers to a “professional learning community” (PLC) as a community in which teachers and staff collaborate to work, learn, practice, share ideas, knowledge, and experience, and create and conduct applied research to improve their qualifications and teaching quality, thereby improving student learning quality and contributing to the stable and sustainable development of a university. PLC is used all over the world for learning, teaching practice, and professional development (Hord, 1997; Hord & Hirsh, 2008; Li & Hudson, 2011; East, 2015; Robert, 2017), but it has not been examined for EFL teachers at Vietnamese economics universities (VEUs).The findings of the thesis are divided into six categories: (1) teachers’ cumulative learning for professional development; (2) PLC dimension performance, including PLC dimensions and PLC development stages; (3) PLC deployment and implementation; (4) PLC quality management; (5) factors affecting PLC operation; and (6) recommendations and proposed models. PLCs at VEUs are currently in stage 2 (initiation) of the four stages of development (stage 1-non-demonstration), in which specialized operations are scattered and the PLC implementation is incomplete and fragmented; there is no explicit plan, running mechanism, implementation management, or quality management for PLCs.The teachers asserted that self-study remains critical, and that the PLC is an invaluable support tool that has yet to be used. PLC is regarded as critical in terms of meeting teacher professional learning, improving teaching skills, modernizing learning and teaching, international integration, enriching teachers’ professional development methods, and generating various practical benefits from collaboration in learning, teaching, and doing research. While there was initially a professional PLC operation performance, the deployment and implementation, quality management, and effectiveness evaluation had not been established, resulting in a lack of synchronization during implementation.The following contribution is made by the thesis: (1) combining development research and applied research on PLCs at VEUs; (2) confirming that PLCs in VEUs have not developed synchronously according to actual needs; (3) PLCs in VEUs have not developed synchronously according to actual needs; (4) clarifying the interaction of TPD, PLC and EFL teachers at VEUs (EETs); (5) regrouping the dimensions and dimension categories interplay identification; (6) upgrading PLC development stages; (7) developing learning deployment method; (8) improving learning implementation quality; (9) accumulating PLC input; (10) structuring database for PLC; (11) proposing PLC operation structure model; and (12) building PLC operation evaluation criteria. A PLC operation model has been developed in terms of dimension performance, deployment and implementation, quality management, teachers’ learning cumulative, and database system establishment. Recommendations were made on the PLC development according to the development stages, initialization, motivation creation, organizational system, running mechanism, quality management, PLC overall operation, evaluation criteria, role and interaction of PLC dimensions, and TPD with the accumulation of EETs.
- Practical applicability: By studying both theory and practice at the same time, developing solutions and PLC application models, the thesis results can be applied to the evaluation and implementation of PLCs at VEUs, professional research, and practical solutions and quality management, because PLC is an important solution for learning and teaching practice and career development due to the combination of learning community with self-study, accumulation, and sharing of EETs.
- Further research directions: (1) PLC research should receive more focus at the undergraduate level. (2) Additional research topics, research proposals, and recommendations on development training should be made available to EETs who require both English for Specific Purposes and Economics and Economics Management to meet the requirements of economics universities in the current era of international integration. (3) Extensive research on PLC dimensions: defining vision, building and maintaining group leadership, collective learning and application, practice and relationship establishment. (4) Maintaining research subjects, writing publications about PLCs with practical application perspectives, training, developing, and operating PLCs in an autonomous environment are vital. (5) Further research in PLC deployment and implementation, PLC quality management, PLC online applications, and broadening perspectives to include other relevant majors is necessary.
- Thesis-related publications:
Ha Noi, May 05, 2022
PhD Candidate
Nguyễn Thị Hồng Hạnh
Kính mời thầy cô, các anh chị nghiên cứu sinh, học viên và những ai quan tâm đến dự!
Trân trọng!
Tagged with: bảo vệ cấp Quốc gia